Společnost Mola Mola si zvukomalebné latinské jméno vypůjčila od měsíčníka svítivého, obrovské mořské ryby, žijící ve velkých hloubkách. Vznikla v roce 2012 v univerzitním Groningenu, jemuž v Nizozemsku přezdívají „metropole severu“. Značka fakticky představuje audiofilskou divizi o šestnáct let starší společnosti Hypex Electronics, jež sídlí ve stejném městě. Obě firmy ostatně spojuje bruselský rodák Bruno Putzeys (* 1973), absolvent National Technical School for Radio and Film, kde obhájil s diplomovou práci na téma zesilovačů třídy D. Dalších deset let pracoval v belgické Lovani (chcete-li Leuvenu) jako vývojář Philips Applied Technologies, v roce 2005 však tuto divizi nadnárodního koncernu opustil, protože na rozdíl od Philipse viděl budoucnost audiotechniky právě ve zvukové kultivaci zesilovačů třídy D. Jeho dnes už legendární výkonový modul UcD (Universal class D) tak uvedla do výroby právě firma Hypex, na něž Putzeys navázal dalším výkonovým modulem Ncore, dosahujícím vyšší stability i nižšího zkreslení, jež pro své zesilovače je odebírají značky jako Devialet, NAD Electronics nebo Primare, abychom jmenovali alespoň některé. Není proto divu, že bez modulu Ncore se neobejdou ani i firemní monobloky Kaluga. Komponenty Mola Mola sice v katalogu spočítáme stále ještě na prstech jedné ruky, ale všem je vlastní dokonalé spojení obsahu a formy. Ke špičkové highendové elektronice totiž neodmyslitelně patří svébytný design a maximalistické zpracování. Ještě zbývá krátce představit zbývající komponenty: k monoblokům Kaluga patří předzesilovač Makua (vlajková loď značky je na ilustračním obrázku), bez čipů známých výrobců se obejde vynikající D/A převodník Tambaqui a dlouho očekávanou novinku představuje integrovaný zesilovač Kula, který nabídne technologie děleného zesilovače Makua/Kaluga za relativně dostupnější cenu (jeho prototyp sice jarní premiéru na zrušeném mnichovském High Endu propásl, ale na trhu se objeví s největší pravděpodobností ještě do konce roku 2020).
High-end Mola Mola v nabídce RP Audio
Společnost Mola Mola si zvukomalebné latinské jméno vypůjčila od měsíčníka svítivého, obrovské mořské ryby, žijící ve velkých hloubkách. Vznikla v roce 2012 v univerzitním Groningenu, jemuž v Nizozemsku přezdívají „metropole severu“. Značka fakticky představuje audiofilskou divizi o šestnáct let starší společnosti Hypex Electronics, jež sídlí ve stejném městě. Obě firmy ostatně spojuje bruselský rodák Bruno Putzeys (* 1973), absolvent National Technical School for Radio and Film, kde obhájil s diplomovou práci na téma zesilovačů třídy D. Dalších deset let pracoval v belgické Lovani (chcete-li Leuvenu) jako vývojář Philips Applied Technologies, v roce 2005 však tuto divizi nadnárodního koncernu opustil, protože na rozdíl od Philipse viděl budoucnost audiotechniky právě ve zvukové kultivaci zesilovačů třídy D. Jeho dnes už legendární výkonový modul UcD (Universal class D) tak uvedla do výroby právě firma Hypex, na něž Putzeys navázal dalším výkonovým modulem Ncore, dosahujícím vyšší stability i nižšího zkreslení, jež pro své zesilovače je odebírají značky jako Devialet, NAD Electronics nebo Primare, abychom jmenovali alespoň některé. Není proto divu, že bez modulu Ncore se neobejdou ani i firemní monobloky Kaluga. Komponenty Mola Mola sice v katalogu spočítáme stále ještě na prstech jedné ruky, ale všem je vlastní dokonalé spojení obsahu a formy. Ke špičkové highendové elektronice totiž neodmyslitelně patří svébytný design a maximalistické zpracování. Ještě zbývá krátce představit zbývající komponenty: k monoblokům Kaluga patří předzesilovač Makua (vlajková loď značky je na ilustračním obrázku), bez čipů známých výrobců se obejde vynikající D/A převodník Tambaqui a dlouho očekávanou novinku představuje integrovaný zesilovač Kula, který nabídne technologie děleného zesilovače Makua/Kaluga za relativně dostupnější cenu (jeho prototyp sice jarní premiéru na zrušeném mnichovském High Endu propásl, ale na trhu se objeví s největší pravděpodobností ještě do konce roku 2020).
Produkty Mola Mola